Saturday, September 22, 2007

Holten Goossens Merida Mountainbike Trophy 2007



Holten 16 september Goossens Merida Mountainbike Trophy 2007
17-09-2007
Op zondag 16 September moesten we richting Holten en van een niet nader te noemen lid van Zuidwolde werd mij in het oortje gefluisterd dat we nu echt in de bergen moesten fietsen .En toen ging het mis …. Aangezien ik altijd alles tot op de puntjes heb geregeld had ik me deze keer ook weer goed voor bereid .Aan mijn vrouw had ik gevraagd om hem klaar te hangen ,de wielerbroek .!!!!
En dan niet een van dat dunne textiel maar een echte Lederhose ,want als je in de bergen moet fietsen ,dan pas je je ook aan bij de lokale bevolking .Dus op naar Holten ,bij het bordje Holten aangekomen schakel ik al rustig terug naar z´n derde versnelling , die berg zal mij niet verrassen .!!! .Afslag Sauerberg (De Zuurberg op z´n Nederlands)en ik schakel terug naar z´n twee en rustig rij ik de berg op wat een power zit erin in het busje want ik kan zelf alweer opschakelen naar z´n drie .Bij een parkeerplaats stoppen we en ik begeef me naar buiten op zoek naar de stoeltjeslift .De eerste mensen die ik wat wil vragen gaan lachend weg en de rest van de familie hoort er op eens niet meer bij .Maar gelukkig een stel uit Holten wil me wel helpen en wijst ons de weg richting parcours , maar als ik vraag naar de lift begrijpen zelfs zei me niet..
Dus dit was de laatste keer ,de volgende keer gewoon weer in TEXTIEL en geen fratsen meer .


Het parcours was gelegen op de Zuurberg en is ook wel bekend als motocrosscircuit .Lange klimmen met snelle afdalingen en ook de springschansen moeten bedwongen worden .

Een zwaar circuit dus met veel afwisseling .!!!!!!!!



Iris startte deze keer met een hele grote groep( 27 kinderen ) in de 8 tot en met 10 jarigen en kwam in deze klasse onde meer Romy en Dyonne weer tegen .Vooral Romy is de laatste tijd flink op dreef en Iris moet alle zeilen bijzetten om Romy voor te blijven .Tot aan de laatste ronde ging Romy aan de leiding maar in een klim waar de dames moesten lopen ging ze toch voor de bijl .

Klasse Iris en klasse Romy ,Dyonne eindigde op de derde plaats .


Sanne startte in de categorie 11 en 12 jarigen ,deze club was nog groter en telde 33 kinderen .Sanne zat er vanaf het begin goed bij en reed lange tijd aan de leiding maar halverwege kwam Daphne voorbij deze alround wielrenster bleek over een langere adem te beschikken en won onbedreigd deze wedstrijd .Sanne werd tweede en was helemaal kapot toen ze over de finish kwam .Nu op naar Honselersdijk de laatste Landelijke Jeugdwedstrijd waar Iris haar eerste plaats verdedigt en Sanne nog voluit moet om de derde plaats zeker te stellen .


Voor Foto´s :http://picasaweb.google.nl/tentiesontour/Holten16September2007

0 Comments:

Post a Comment

<< Home